КАК РЕБЕНКУ НАЛАДИТЬ ОТНОШЕНИЯ СО СВЕРСТНИКАМИ? » КГУ «Школа-лицей №28 им.М.Маметовой»
Алматы қаласы Білім басқармасының
«М.Мәметова атындағы №28 мектеп-лицей»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 261-64-82
Есепші бөлімі:
+7(727) 272-69-46
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » КАК РЕБЕНКУ НАЛАДИТЬ ОТНОШЕНИЯ СО СВЕРСТНИКАМИ?
19
қыркүйек
2022

КАК РЕБЕНКУ НАЛАДИТЬ ОТНОШЕНИЯ СО СВЕРСТНИКАМИ?

БАЛА ҚҰРДАСТАРЫМЕН ҚАЛАЙ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ОРНАТАДЫ?

Психологтың кеңестері

Жасыратыны жоқ, мектепте бала әртүрлі пәндер бойынша білім алып қана қоймайды, сонымен қатар көптеген әлеуметтік дағдыларды игереді. Бала командада өмір сүруді үйренеді. Өз құрдастарымен, сыныптастарымен және мұғалімдермен  қарым-қатынас жасауды үйренеді. Жанжалды жағдайлардан шығу тәжірибесін жинақтайды. Сыныптастармен қарым-қатынас баланың мектеп өмірінің маңызды бөлігі болып табылады. Кейбір балалар жаңа топтағы алғашқы күндерден бастап қарым-қатынасты жеңілдетіп, өздерін жайлы сезінеді. Басқалары құрдастарымен қарым-қатынас орнатуда үлкен қиындықтарға тап болады, уақыт өте келе қарым-қатынас нашарлап кетуі мүмкін және бала сыныптастарының қасында бейтаныс сезінеді.

Бүгін мен баланың ұжымдағы қиын қарым-қатынасының ықтимал себептері және бұл мәселені шешу жолдары туралы бөлісемін.

Баланың сыныптастарына қатысты қиындықтарының жиі кездесетін себептері:

  • Баланың ұялшақтығы, жабық болуы.

  • Сырт келбетінің жинақы болмауы.

  • Мектептегі сәтсіздік.

  • Менмендік.

  • Күшті эмоционалды реакциялар (бала өте жиі ренжіді, жылайды немесе агрессияны көрсетеді).

  • Бетіндегі мұңды, күңіренген көрініс.

  • Жалқаулық.

  • Ата-ананың баланы  шектен тыс қорғауы.

  • Әлеуметтік дағдылары нашар дамыған.

  • Физиологиялық ерекшеліктері (артық салмақ, страбизм және т.б.)

Егер бала құрдастарымен қарым-қатынаста қиындықтарға тап болса, ең алдымен ,отбасындағы қарым-қатынастың қалай қалыптасатынын мұқият қарастырған жөн. Мысалы, сіздің жалғыз ұлыңыз бар, сіз оның барлық өтініштері мен талаптарын бірінші қоңырауда қанағаттандыруға дағдыланғансыз. Ол өзін ғаламның орталығы деп санауға дағдыланған. Балалар ұжымына кіре отырып, ол сыныптастарынан сондай қарым-қатынасты күтеді. Немесе басқа жағдай. Сіз өте қаталсыз, баланы жиі жазалайсыз, немесе жазаламайсыз, бірақ сіз назар аудармайсыз, жылулық танытпайсыз. Эмоциялар, әсіресе үйдегі ашу сияқты, балаға көрсетуге тыйым салынады. Балалар командасына келе отырып, бала сыныптастарына ашуланшақтық пен агрессияны көрсетеді.

Егер сіз баланың физикалық ерекшеліктерін, айталық, артық салмақты мазақ етуге рұқсат етсеңіз, баланың өзін-өзі бағалауы төмен болады және оның сыныптастарының мазағына айналу мүмкіндігі бар.

Мүмк Балаңызға қиындықтарды жеңуге қалай көмектесуге болады.

Бала оны өз бетімен шешуі керек деген ойдан бас тартыңыз! Кіші оқушы мұны істей алмайды. Сыныптастардың жағдайы уақыт өте нашарлайды. Сонымен бірге бала өзін жалғыз сезінеді, тастанды, ата-анаға сенім арту мүмкіндігінен айырылады.

Жағдайға нақты не себеп болғанын анықтауға тырысыңыз. Балаңызбен және сынып жетекшісімен сөйлесіңіз.ін сіз ұлыңыз бен қызыңыздың досын таңдаған сайын қатты сынға алатын шығарсыз.

Балаңызбен жылы достық қарым-қатынас орнатуға тырысыңыз. Өзіңіздің өмірлік тәжірибеңізбен бөлісіңіз. Оқу жылдарыңызда жанжалды жағдайларда сізге не көмектескенін айтыңыз. Тыңдаңыз, жағдайға ешқандай баға бермеңіз, баланың сезімін «көрсетіңіз» «Сен ренжідің» «Олар сенімен сөйлеспегенде өте ауырады» «Сіз сыныптастарыңызбен қарым-қатынасыңызды жақсартқыңыз келеді»

Балаңызға жағдайдың неге бұлай екенін түсінуге көмектесіңіз және оны өзгерту үшін не істей алатынын бірге ойлаңыз.

Ата-аналар жиналысында әртүрлі сыныптан тыс іс-шараларды бастау. Саяхат ұйымдастырыңыз. Балаларға арналған қызықты жарыстар ойлап табыңыз. Бұл команданы біріктіруге көмектеседі. Балалар бейресми жағдайда сөйлесу мүмкіндігіне ие болады.

Балаңызды үйіңізге бірнеше сыныптастарын шақырыңыз, шай ішіңіз.

Егер сіздің балаңыздың өзін-өзі бағалауы төмен болса, оны жүзеге асыруға болатын сыныптан тыс жұмыстарды таңдаңыз. Оны қолда! Өзіңіздің күшті жақтарыңызды байқаңыз! Мақтау, сүйетініңді айт. Бала өзіне сенуі керек!

Басқа мектепке ауысу жиі мағынасыз екенін есте сақтаңыз. Келесі командада жағдай қайталануы мүмкін.

Балаңызға «ЖОҚ» деп айтуды үйретіңіз және басқа баланың жоқ деп айту құқығын құрметтеңіз.

Балаңызды ойын арқылы өз сезімдерін білдіруге және жағдайға сәйкес жауап беруге үйретіңіз. Сіз балаңызбен достық туралы ертегі ойлап таба аласыз. Ертегі кейіпкерлері әр түрлі жағдайда өз бетінше талап қоя білсін немесе керісінше, өзіне деген құрметін жоғалтпай, беріле білсін; қақтығыс жағдайында бір-бірімен келіссөздер жүргізуге тырысады.

Лицейде психологтар бар, егер сіз өз бетіңізше жағдайды жеңе алмасаңыз, қиындықтарды жеңуге міндетті түрде көмектеседі.


КАК РЕБЕНКУ НАЛАДИТЬ ОТНОШЕНИЯ СО СВЕРСТНИКАМИ?

Советы психолога


Не секрет, что в школе ребенок не только приобретает знания по различным предметам, но также и многие социальные навыки. Ребенок научается жить в коллективе. Формировать отношения горизонтальные  со своими сверстниками, одноклассниками и вертикальные с учителями. Приобретает опыт выхода из конфликтных ситуаций.       Отношения с одноклассниками важная часть школьной жизни ребенка. Некоторые дети с первых дней в новом коллективе простраивают отношения и чувствуют себя достаточно комфортно. Другие испытывают большие сложности в установлении контактов со сверстниками, отношения, со временем, могут совсем испортиться, и ребенок будет чувствовать себя чужим рядом с одноклассниками. 

Сегодня поделюсь о возможных причинах сложных отношений ребенка в коллективе и способах преодоления этой проблемы.  

Наиболее частыми причинами возникающий сложностей у ребенка в отношении с одноклассниками являются:

  • Застенчивость, закрытость ребенка.
  • Неопрятный внешний вид.
  • Школьная неуспеваемость .
  • Высокомерие.
  • Сильные эмоциональные реакции ( ребенок очень часто обижается, плачет или проявляет агрессию).
  • Хмурое, угрюмое выражение лица.
  • Ябедничество.
  • Гиперопека родителей.
  • Недостаточно развитые социальные навыки.
  • Физиологические особенности ( лишний вес, косоглазие и др.)


Если у ребенка возникли сложности в отношениях со сверстниками, прежде всего ,стоит внимательно присмотреться к тому как выстраиваются взаимоотношения в семье.  Скажем у вас единственный сын, вы привыкли удовлетворять все его просьбы и требования по первому зову. Он привык считать себя центром вселенной. Попадая в детский коллектив, он будет ожидать такого же отношения от одноклассников.

Или другая ситуация. Вы очень строги, часто наказываете ребенка, либо не наказываете, но и внимания, теплоты не проявляете. Эмоции, особенно такие, как злость дома ребенку проявлять запрещено.  Приходя в детский коллектив, ребенок будет проявлять злость и агрессию по отношению к одноклассникам.

Если вы позволяете себе подтрунивать над физической особенностью ребенка, скажем лишним весом, то самооценка ребенка будет низкой и стать объектом для насмешек одноклассников у него есть все шансы.

Возможно, вы жестко критикуете каждый раз выбор друга вашего сына или дочери.


Как помочь ребенку справится со сложностями.

Отказаться от идеи, что ребенок должен разобраться сам!  Младшему школьнику это совершенно не по силам. Ситуация с одноклассниками может лишь усугубиться со временем. При этом ребенок будет ощущать себя одиноким, брошенным, оставаясь лишенным возможности опереться на родителя.

Постарайтесь выяснить, что именно стало причиной сложившейся ситуации. Побеседуйте с ребенком и классным руководителем.

Старайтесь формировать теплые дружеские отношения с ребенком.  Поделитесь собственным жизненным опытом. Расскажите, что помогало вам в конфликтных ситуациях в школьные годы. Выслушайте, не давайте никаких оценок ситуации, «отражайте» чувства ребенка «Ты расстроен» « Это очень обидно, когда с тобой не разговаривают»  « Тебе очень хочется наладить отношения с одноклассниками»

Помогите ребенку увидеть почему ситуация сложилась именно таким образом и подумайте вместе, что он мог бы предпринять, чтобы она изменилась.

Инициируйте на родительских собраниях различные внеклассные мероприятия. Организуйте поход. Придумайте интересные конкурсы для детей. Это поможет сплотить коллектив. Дети получат возможность пообщаться в неформальной обстановке.

Предложите ребенку пригласить несколько одноклассников к вам домой, устройте чаепитие.

Если  у ребенка снижается самооценка, подберите внеклассные занятия, в которой ребенок сможет реализоваться. Поддерживайте его! Замечайте сильные стороны! Хвалите , говорите , что любите.  Нужно, чтобы ребенок поверил в себя!

Помните, что перевод в другую школу часто не имеет смысла.  В следующем коллективе ситуация может повториться.

Научите ребенка говорить « НЕТ» и уважать право другого ребенка ему отказать.

Научите ребенка проявлять свои чувства и реагировать адекватно ситуации, используя игру.  Можете вместе с ребенком придумать сказку о дружбе. Пусть герои сказки, в различных ситуациях могут настоять на своем или, напротив, уступить , при этом не теряя самоуважения; попробуют договориться друг с другом в конфликтных ситуациях.

У нас в лицее  есть психологи, которые обязательно помогут вам справится с трудностями, если у вас не получается справиться с ситуацией самостоятельно.