Оқушылардың ұтымды тамақтануы /Рациональное питание школьников » КГУ «Школа-лицей №28 им.М.Маметовой»
Коммунальное государственное учреждение
«Школа-лицей №28 имени М.Маметовой»
Управления образования города Алматы
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 261-64-82
Бухгалтерия
+7(727) 272-69-46
Версия для
слабовидящих
» » » Оқушылардың ұтымды тамақтануы /Рациональное питание школьников
13
март
2024

Оқушылардың ұтымды тамақтануы /Рациональное питание школьников

Қазіргі әлемде  "біз не жейміз? - деп ойлануға жиі уақыт жетіспейді ». Сондықтан олар барлық жастағы адамдар үшін, әсіресе мектеп оқушылары үшін, ұтымды тамақтануды ұйымдастырудың негізгі принциптерін сақтайды.
Оларды толығырақ қарастырайық:

1. Баланың энергия шығындарына сәйкес келетін диетаның энергетикалық құндылығы.
2. Барлық маңызды тағамдық факторлар бойынша диетаның тепе-теңдігі.
3. Диетаның максималды әртүрлілігі оның тепе-теңдігін қамтамасыз етудің негізгі шарты болып табылады.
4. Оңтайлы тамақтану режимі.
5. Өнімдер мен тағамдарды барабар технологиялық және аспаздық өңдеу, олардың жоғары дәмдік қасиеттерін және бастапқы тағамдық құндылығын сақтауды қамтамасыз етеді.
6. Балалардың жеке ерекшеліктерін ескеру.
7. Ас блогының жай-күйіне, тамақ өнімдеріне жеткізілетін, оларды тасымалдауға, сақтауға, тамақ дайындауға және таратуға қойылатын барлық санитарлық талаптардың сақталуын қоса алғанда, тамақ қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
Алайда, 10-17 жас аралығындағы жасөспірімдердің, мектеп оқушыларының тамақтануын ұйымдастырудың өзіндік ерекшеліктері бар, олар осы жаста балалар ағзасында болатын барлық өзгерістерді ескереді. Осы кезеңде келесі тармақтарға ерекше назар аудару керек:
Өмірдің бірінші жылындағы адамның даму қарқынымен салыстыруға болатын бүкіл ағзаның қарқынды өсуі байқалады.
Барлық негізгі жүйелер дамиды: тірек-қимыл аппараты (әсіресе қаңқа), бұлшықет массасының жоғарылауы (жыныстық ерекшеліктерді ескере отырып), жүрек-тамыр және жүйке жүйелері, сондай-ақ жасөспірімнің жыныстық жетілуіне байланысты дененің радикалды гормоналды қайта құрылуы жүреді.
Барлық физикалық қайта құру аясында психоэмоционалды салаға жүктеме артады.
Мектептегі жүктеме ғана емес, жасөспірімнің әлеуметтік бейімделуінен туындаған шиеленіс те артады.
clip image004 0047 мектеп оқушыларының тамақтануын дұрыс ұйымдастыру жасөспірім кезінде туындайтын көптеген мәселелерді шешуге көмектеседі. Қазір денені тек өсу мен даму үшін ғана емес, сонымен қатар мектептегі және жыныстық жетілудегі жүктемелердің артуы үшін барлық ресурстармен қамтамасыз ету өте маңызды. Сондықтан дұрыс тамақтану ережелері туралы ұмытпау керек:
1. Бала әртүрлі тағамдарды жеуі керек. Баланың күнделікті рационында әр түрлі тағамдардың шамамен 15 атауы болуы керек. Бір апта ішінде диета әр түрлі тағамдардың кем дегенде 30 атауын қамтуы керек.
2. Күн сайын баланың диетасында келесі тағамдар болуы керек: ет, май, сүт, нан, жарма, жаңа піскен көкөністер мен жемістер. Бірқатар өнімдер: балық, жұмыртқа, қаймақ, сүзбе және басқа да ашытылған сүт өнімдері, ірімшік - күн сайын диетаға кірудің қажеті жоқ, бірақ апта ішінде 2-3 рет болуы керек.
3. Бала күніне кемінде 4 рет тамақтануы керек:
7.30-8.00 таңғы ас (үйде, мектепке барар алдында)
10.30-11.30 мектептегі ыстық таңғы ас
14.00-15.00 мектепте немесе үйде түскі ас
19.00-19.30 кешкі ас (үйде)
4. Йодталған тұзды тұтыну керек.
5. Июньаралық кезеңде (күз - қыс, қыс - көктем) бала тиісті жастағы балаларға ұсынылған дәрумендер мен минералды кешендерді алуы керек.
6. Оқушының рационалды тамақтануын "С" дәруменімен байыту үшін итмұрынның күнделікті қабылдауын ұсынамыз.
7. Тамақтану тыныш жағдайда өтуі керек.
8. Егер баланың дене салмағы жетіспесе немесе артық болса, диетаны түзету үшін дәрігермен кеңесу қажет.
9. Спортпен шұғылданатын оқушының диетасы дене белсенділігінің көлемін ескере отырып түзетілуі керек.
clip image006 0041 суық мезгілде мектеп оқушыларының көпшілігінде үш немесе одан да көп дәрумендер жетіспейтіні көрсетілген. В дәрумендерінің жетіспеушілігі балалардың жартысында, аскорбин қышқылы - әрбір үшінші балада, D - әрбір бесінші балада байқалады. Ата-аналардың тек 5% - ы балаларға витаминдік препараттарды үнемі береді. Алайда, жоғары және төменгі сынып оқушыларына әртүрлі дәрумендер қажет. Иммундық жүйенің көмегімен біздің денеміз вирустар мен микробтармен күреседі. Қорғаныс күштеріңізді толық жауынгерлік дайындықта ұстау маңызды! Спортпен шұғылдану, қатаю және дұрыс тамақтану денені нығайтуда үлкен рөл атқарады!
Иммунитетті нығайтуға не көмектеседі?
1. Жаңа піскен көкөністер мен жемістер.
2. Өсімдік майлары, майлы балық.
3. Ет.
4. Сүт және ашытылған сүт өнімдері.
5. Шай.
6. Желе, сорпалар, желе, теңіз өнімдері.
Дәл осы жылдары - іс жүзінде 10 жастан бастап - бала ересек адамға айналады. Бұл оның физикалық дамуына, психо-эмоционалды және интеллектуалды дамуына да қатысты. Бала ересек өмірдің жаңа ережелерін игереді. Жауапкершілік пен тәуелсіздікті үйренеді, адамдармен қарым-қатынасты жаңа жолмен құруды үйренеді.
Дәл осы жетілу кезеңінде баланың тамақтану режимін өз бетінше ұстануға, ересектердің бақылауына қарамастан ұтымды тамақтануға үйренуі маңызды. Біріншіден, қазірдің өзінде сіздің денеңізге қиын жұмыста көмектесу үшін, екіншіден, тәуелсіз өмірде пайдалы болатын әдетті қалыптастыру. Өйткені, біздің денсаулығымыз қалай тамақтануға байланысты.



В современном мире зачастую не хватает времени на то, чтобы задуматься: «Что мы едим?». Именно поэтому сохраняют свою  актуальность, для людей всех возрастов и особенно школьников, основные принципы организации рационального питания.

Рассмотрим их подробнее:

1. Адекватная энергетическая ценность рациона, соответствующая энергозатратам ребенка.
2. Сбалансированность рациона по всем заменимым и незаменимым пищевым факторам.
3. Максимальное разнообразие рациона, являющееся основным условием обеспечения его сбалансированности.
4. Оптимальный режим питания.
5. Адекватная технологическая и кулинарная обработка продуктов и блюд, обеспечивающая их высокие вкусовые достоинства и сохранность исходной пищевой ценности.
6. Учет индивидуальных особенностей детей.
7. Обеспечение безопасности питания, включая соблюдение всех санитарных требований к состоянию пищеблока, поставляемым продуктам питания, их транспортировке, хранению, приготовлению и раздаче блюд.
Однако организация питания подростков, школьников 10-17 лет имеет свои особенности, заключающиеся в том, чтобы учесть все те изменения, которые происходят в детском организме в этом возрасте. В этот период следует обратить особое внимание на следующие моменты:
  • Происходит интенсивный рост всего организма, сопоставимый с темпами развития человека первого года жизни.
  • Развиваются все основные системы: опорно-двигательная (особенно скелет), идет увеличение мышечной массы (с учетом половых особенностей), сердечно-сосудистая и нервная системы, а также идет радикальная гормональная перестройка организма, связанная с половым созреванием подростка.
  • На фоне всей физической перестройки повышаются нагрузки на психоэмоциональную сферу.
  • Возрастают не только школьные нагрузки, но и напряжение, вызванное социальной адаптацией подростка.
clip image004 0047Правильная организация питания школьников может помочь в решении очень многих проблем, возникающих именно в подростковый период. Сейчас особенно важно обеспечить организм всеми ресурсами не только для роста и развития, но также для все возрастающих нагрузок в школе и полового созревания. Именно по этому не следует забывать о правилах здорового питания:
1. Ребенок должен есть разнообразные пищевые продукты. Ежедневный рацион ребенка должен содержать около 15 наименований разных продуктов питания. В течение недели рацион питания должен включать не менее 30 наименований разных продуктов питания.
2. Каждый день в рационе питания ребенка должны присутствовать следующие продукты: мясо, сливочное масло, молоко, хлеб, крупы, свежие овощи и фрукты. Ряд продуктов: рыба, яйца, сметана, творог и другие кисломолочные продукты, сыр - не обязательно должны входить в рацион питания каждый день, но в течение недели должны присутствовать 2-3 раза обязательно.
3. Ребенок должен питаться не менее 4 раз в день:
  • 7.30- 8.00 завтрак (дома, перед уходом в школу)
  • 10.30- 11.30 горячий завтрак в школе
  • 14.00- 15.00 обед в школе или дома
  • 19.00- 19.30 ужин (дома)
4. Следует употреблять йодированную соль.
5. В межсезонье (осень- зима, зима- весна) ребенок должен получать витаминно- минеральные комплексы, рекомендованные для детей соответствующего возраста.
6. Для обогащения рационно питания школьника витамином «С» рекомендуем ежедневный приемотвара шиповника.
7. Прием пищи должен проходить в спокойной обстановке.
8. Если у ребенка имеет место дефицит или избыток массы тела, необходима консультация врача для корректировки рациона питания.
9. Рацион питания школьника, занимающегося спортом, должен быть скорректирован с учетом объема физической нагрузки.
clip image006 0041Оказывается, что у большинства школьников в холодное время года наблюдается нехватка трех и более витаминов. Дефицит витаминов группы В наблюдается у половины детей, аскорбиновой кислоты- у каждого третьего ребенка, D- у каждого пятого. Только 5% родителей регулярно дают детям витаминные препараты. Однако ученикам старших и младших классов нужны разные витамины. С помощью иммунной системы наш организм борется с вирусами и микробами. Важно сохранить свои защитные силы в полной боевой готовности! Большую роль в укреплении организма играют занятия спортом, закаливание, и правильное питание!
 Что поможет укрепить иммунитет?
1. Свежие овощи и фрукты.
2. Растительные масла, рыба жирных сортов.
3. Мясо.
4. Молочные и кисломолочные продукты.
5. Чай.
6. Холодец, бульоны, желе, морепродукты.
Именно в эти годы - фактически начиная с 10 лет - ребенок становится взрослым человеком. И это касается и его физического развития, и психо-эмоционального, и интеллектуального. Ребенок осваивает новые для себя правила взрослой жизни. Учится ответственности и самостоятельности, учится по-новому выстраивать свои отношения с людьми.
Немаловажно и то, чтобы именно в этот период взросления ребенок научился самостоятельно соблюдать режим питания, рационально питаться независимо от присмотра взрослых. Во-первых, чтобы уже сейчас помочь своему организму в нелегкой работе, а во-вторых, чтобы выработать привычку, которая пригодится в самостоятельной жизни. Ведь от того, как мы питаемся, зависит наше здоровье.